Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 29 lipca 2024

#recenzjePi "MAKE YOUR BED" William H. McRaven

Myślicie... znów jakiś poradnik! Ech! - ale mylicie się, bo to nie jest poradnik, to piękna, motywująca mowa od człowieka, który wybrał życie, o którym marzył. Trzeba wiedzieć, że takie życie, to nie przelewki, bo by żyć zgodnie z marzeniami trzeba mieć bardzo mocny kręgosłup, ogromną determinację, siłę tytana i nieustraszone serce. Cóż... może być trudno - ale na pewno warto.

MAKE YOUR BED już od samego tytułu uderza w sedno. "Jeśli chcesz zmienić świat...zacznij od posłania łóżka" i choć to brzmi komicznie, nieco banalnie, to jest w tym głęboka lekcja - lekcja rozpoczynania dnia od dobrze wykonanego zadania.
Admirał William H. McRaven, legenda amerykańskiej marynarki, były żołnierz Navy SEALs... to musi być odpowiednia osoba do udzielania rad, a nie robi tego nachalnie, natrętnie, pysznie - nie! On nam radzi jak ojciec dziecku. Przyznaję, że ta malutka, niepozorna książeczka bardzo mi pomogła. Nie spodziewałam się, że aż tak trafi do mojej zalęknionej duszy i postawi ją na nogi... a przynajmniej pomoże wykonać pierwszy krok ku światłu.
Na MAKE YOUR BED trafiłam w najbardziej odpowiednim momencie. Admirał jasno pokazał mi, że użalanie się nad sobą nic nie da. To szalenie inspirująca lektura, może nie jest łatwa, bo wytyka słabości, ale tylko przeglądając się w nich, mamy szansę coś zmienić.


Książka jest doskonałym pomysłem na prezent. Jeśli komuś dobrze życzycie, to śmiało kupcie mu MAKE YOUR BED. To opowieść człowieka, który jest silniejszy od nas, który widział straszne rzeczy i przeżył straszne rzeczy, ale nie pozwolił, by doświadczenie bólu, wojny i śmierci rzuciło go na kolana. Owszem, czasem klęczał, nawet leżał, ale zawsze się podnosił i walczył! Inspirująca postać! Twardziel!

Nigdy się nie poddawaj!
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

5 komentarzy:

  1. Skojarzyło mi się z "Jak sobie pościelesz, tak się wyspisz", choc to ma dość negatywny wydźwięk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym tytule. Dobrze wiedzieć o jego istnieniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się ciekawie! Autor książki wiele przeszedł

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałaby mi się taka motywująca książka 😊

    OdpowiedzUsuń