Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 21 października 2024

#recenzjePi "HILDA I ROŻEK ucieczka przed deszczem" Luke Pearson

HILDA, to jedna z moich absolutnie ukochanych bohaterek komiksowych... chyba przebijają ją tylko MUMINKI. Jest w tej postaci tyle energii i tyle uroku... i oczywiście tyle czaru i czarów, że można ją tylko lubić! Dla mnie to ucieleśnienie mojego dzieciństwa i tego, co przeżywałam biegając po lasach i potokach z moim pieskiem o imieniu KOKA. Hilda też ma przecież wspaniałego przyjaciela ROŻKA, który jest jeleniolisem (tak, takie zwierze istnieje i można go spotkać właśnie w tym komiksie).


HILDĘ pokochałam więc już dawno a wiadomość od KULTURY GNIEWU głosząca wydanie HILDY I ROŻKA. UCIECZKI PRZED DESZCZEM, była jedną z najlepszych w tym roku. Jeśli wezmę pod uwagę właśnie świat komiksu, to był to najmilszy prezent od wydawcy... a dodają jeszcze piękne naklejki - ja i naklejki, to też długa historia... wiec ją skrócę do paru słów - bardzo lubię naklejki.



Luke Pearson odpowiada mi w stu procentach. Jego ilustracje, teksty, scenariusz, kolory - wszystko jest doskonałe, miłe, ciepłe, ale i momentami drapieżne. Świetnie buduje napięcie, nawet grozę i fantastycznie bawi się metaforą. W HILDZIE zawsze znajdziemy drugie dno i zawsze jest to piękne przesłanie.


UCIECZKA PRZED DESZCZEM jest piękna z wielu względów, ale tym dla mnie najważniejszym jest PRZYJAŹŃ i... waga danego SŁOWA. W dzisiejszych czasach - nie piszę tego bez przykrych doświadczeń - dane słowo nic nie znaczy, wielu ludzi nie wie, co to honor, co to obietnica i wywiązywanie się z niej. Dzisiaj najlepiej wszystko mieć na papierze i nikomu nie ufać. To bardzo przykre, ale takie opowieści jak ta pokazują, że jednak ludzkość tęskni do tym, co dobre i piękne i ja głęboko wierzę w to, że sytuacja się zmieni, że znów będziemy sobie ufać... kiedyś. Teraz zaś życzę wszystkim szukającym pięknych wartości - poznania HILDY I ROŻKA. Ta dwójka podnosi na duchu!


Warto też zaznaczyć, że w tym komiksie jest bardzo dobre poczucie humoru. Mamy tu zarówno humor słowny, jak i sytuacyjny. Ja bardzo cenię dobre poczucie humoru. Kolejnym atutem, który przyciągnął mnie do tej bohaterki, to oczywiście fakt, że autor korzysta z legend, mamy więc magiczne istoty, dawne opowieści, skarby i bohaterstwo. Super sprawa!


Komiks jest ślicznie wydany. Okładka twarda z lśniącymi elementami (krople deszczu, HILDA I ROŻEK, napisy). Papier również porządny ("smacznie" pachnący). Bardzo, ale to bardzo polecam KAŻDEMU!

przyjaźń, to także dane kiedyś słowo - honoru
HILDA
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
egzemplarz recenzencki
 π

3 komentarze:

  1. NIe znam się kompletnie na komiksach, ale skoro polecasz, to na pewno jest wart przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne wydanie. Dawno nie zaglądałam do komiksu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie sięgnę po ten komiks. ;)

    OdpowiedzUsuń