Łączna liczba wyświetleń

środa, 21 sierpnia 2024

#recenzjePi "DROGA DO SAMOZALEŻNOŚCI" Jorge Bucay

Jorge Bucay, to znany argentyński pisarz i psychoterapeuta, który zachwycił mnie swoją interpretacją klasycznych bajek i przypowieści i tym, jak je wykorzystuje w pracy z pacjentami. DROGA DO SAMOZALEŹNOŚCI, to nieco inna książka, bardziej niż poprzednie przypomina mi poradnik - ale jest dość... trudna w odbiorze ze względu na swą brutalność w przekazie.




Myślę, że wielu czytając tę pozycję czuje dyskomfort, bo odnajduje w niej swoje błędne decyzje, które podejmował jako osoba młoda, jako dorosły, jako dziecko i jako rodzic... ale przecież to nic. Błędy popełnia każdy, najważniejsze by je w końcu dostrzec i choć spróbować się zmienić.




To nie jest długa książka, ale jak już wspomniałam, potrafi wywołać dyskomfort. Prawdą jest, że najmniej ją lubię z tych, które do tej pory poznałam, ale BUCAY'a zawsze warto poczytać. DROGA DO SAMOZALEŻNOŚCI ("samozależność", to termin ukuty przez autora - termin, który dość dobrze pokazuje to, co pokazać nam psychoterapeuta chce) jest ciekawą książką, dobrą do przemyśleń i rozmów, jest też ślicznie wydana więc nadaje się np. na prezent.

jesteśmy decyzjami, które podejmujemy
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π


8 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu warto poczytać taką skłaniającą do refleksji publikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. CIekawi mnie ta książka. Dobrze jest się dowiedzieć jakie błędy człowiek popełnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Very interesting. Although, we seem to stick with bad habits so easily. Thanks!

    OdpowiedzUsuń
  5. I don't know if I could read it all at once. Maybe something to look through from time to time.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym zajrzała do tej książki. Autora znam. Czytałam jego inny tytuł.

    OdpowiedzUsuń