Łączna liczba wyświetleń

środa, 29 maja 2024

#recenzjePi "POMRUKI BURZY" Robert Jordan, Brandon Sanderson

Myślałam, że cykl KOŁO CZASU już mnie niczym nie zaskoczy, że sobie dopłynie spokojnie do brzegu, do kresu i ostatecznie uznam, że była to podróż niesamowicie długa, czasem nużąca, ale oczywiście wnosząca wiele do fantastyki. POMRUKI BURZY, czyli pierwszy tom do którego dorzucił swój talent Brandon Sanderson, ruszył z kopyta i pięknie ożywił ten misternie skonstruowany świat.


Od trzeciego tomu czytałam KOŁO CZASU bardzo pobieżnie. Zatrzymywałam się przy opisach, dialogi często męczyłam i zwracałam uwagę na imiona, bo szukałam moich ulubionych bohaterów. Teraz mam sporą nadzieję, że życia mi starczy na powtórkę, bo jeśli akcja tak pięknie się będzie zagęszczać i pędzić pod koniec, to można wręcz cieszyć się tymi dłużyznami tomów poprzednich.


Może to efekt placebo - że SANDERSON - bo to całkiem prawdopodobne. Czytałam SANDERSONA trzytomową serię DO GWIAZD i jestem nią oczarowana. Bardzo spodobał mi się jego styl i to, jak ładnie buduje akcję, konstruuje charaktery bohaterów i je z rozdziału na rozdział wzbogaca. POMRUKI BURZY zdają się być świetnym przykładem kunsztu tego pisarza, który ze światem ROBERTA JORDANA zrobił piękną magię... i to mnie zmusza do powrotu i do większej uwagi dla całego KOŁA CZASU.


Wydawnictwo Zysk i S-ka rewelacyjnie wznowili ten cykl. Przepiękne wydania w twardej oprawie tworzą zachwycającą całość na półce. Biblioteczka od nich - choć się ugina - to błyszczy. Trzeba przecież przyznać, że JORDAN stworzył dzieło wielkie, które stało się już klasykiem w swoim gatunku.

dzieje się
KOŁO CZASU
tom 12
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

6 komentarzy:

  1. Dla fanów pisarza to na pewno wydanie, które warto mieć na półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Some heavy duty reading..but well worth it!

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for the review. A cool team indeed.

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś jak "W poszukiwaniu straconego czasu". Kiedys zaparłam się, że to przeczytam, męczyłam się przez dwa tomy, w trzecim zaczeło mi się podobać, pozostałe mnie juz zachwycały.

    OdpowiedzUsuń
  6. Voljela bih pročitati!
    Hvala na recenziji!

    Dzijekuje!

    OdpowiedzUsuń