Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 27 kwietnia 2023

#recenzjePi "Ma być tak, jak CHCĘ!" Elise Gravel

MA BYĆ TAK, JAK CHCĘ, to moja druga książeczka, po JEEEŚĆ!!! dla maluszka od Elise Gravel i ta jeszcze bardziej mi się podoba od poprzedniej. Jest przeurocza, przekochana i przede wszystkim skrywa w sobie wielką prawdę. Może ta prawda nie jest wcale wesoła, ale piękno i czułość rodzica, a to już (można rzec) wszystko.

Gravel czerpie inspiracje z klasyka książeczek dla dzieciaczków Roger Hargreaves i to widać, ale mi osobiście nie przeszkadzają tak jawne ukłony w stronę geniusza prostej kreski i opowieści. Może nawet jeszcze bardziej cieszy, bo ogromnie lubię serię z PANAMI od tego autora.


Ta konkretna pozycja opowiada o maleństwu, które chce wszystko i to wielkie i to teraz, ale rodzic nie może dać mu tego, co chce. Trudno przyciągnąć do domu słonia, czy kupić samolot... ale jest coś, co rodzic może dać swojej pociesze. Jest to rzecz banalna, bo nic nie kosztuje - a jednak jest bezcenna... rodzic może dać WIELKIEGO ... (nie powiem, bo przecież głupio tak zdradzać koniec). Jedno jest pewne - to takie prawdziwe!


Książeczka ślicznie wydana i cieszę się, że ją mam. Podoba mi się kreska i taki "zwyczajny" humor. Ta opowieść, wbrew pozorom, uczy i wzrusza. Ładna i mądra i do tego dowcipna. Polecam.

chcę i już !
Wydawnictwo Dwie Siostry
π

8 komentarzy: