Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 20 kwietnia 2023

#recenzjePi "GŁĘBIEJ" Roderick Gordon, Brian Williams

Cieszę się, że dałam się namówić na serię TUNELE. Może nie jest to arcydzieło, ale przynosi mi radość i czystą rozrywkę. Przyznaję, że pierwszy tom zrobił na mnie lepsze wrażenie, ale chyba dlatego, że był nowością, zaintrygował mnie pomysł i świat, który autorzy stworzyli. GŁĘBIEJ jest bardzo dobrą kontynuacją i świetnie rozwija wątki i prezentowaną rzeczywistość, ale czasem czułam się zasypana akcją. Nie wiem, czy to do końca zarzut, bo wydaje mi się, że młodszy czytelnik właśnie tego oczekuje.


GŁĘBIEJ przypomina mi trochę (nie pytajcie dlaczego) Indianę Jonesa, a trochę stare, dobre westerny. Jak już wspomniałam, akcja pędzie i nie daje się zatrzymać, a bohaterowie ładnie się rozwijają, choć jest to czasem dość powierzchowne i skupione na zasadzie pościgu za sensacją. Grunt, że dobrze się to czyta.



Właśnie! Styl Rodericka Gordona i Briana Williamsa uznaję za sprytny, inteligenty i wciągający. Podczas lektury miałam przebłyski przeszłości w postaci zaciekawienia rodem z Harrego Pottera i mojego dziecięcego zachwytu. Nie było to ciągłe doznanie, ale czasem pojawiało się i myślę, że to naprawdę dobry zwiastun dla każdego, kto potrzebuje wpaść w świat fikcyjny i zapomnieć o tym rzeczywistym.


Wydawnictwo Wilga już zapowiedziało kolejny tom pt. OTCHŁAŃ, a ja będę chciała to przeczytać. Spokojnie mogę polecić każdemu, kto szuka czegoś lekkiego i wciągającego. Może nie jest to seria idealna, ale z pewnością dostarcza radości. Dobre na męczącą codzienność.

GŁĘBIEJ - kop GŁĘBIEJ!
tom II
TUNELE
Wydawnictwo Wilga
π

10 komentarzy: