Łączna liczba wyświetleń

sobota, 14 stycznia 2023

#recenzjePi "Tajemnica Lost Lake" Jacqueline West

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Do tej książki przyciągnęła mnie przede wszystkim fascynująca, magnetyczna okładka, ale również opis fabuły, który jest bardzo intrygujący. Spodziewałam się ciekawego, mrocznego klimatu z elementami fantastycznymi i własnie to dostałam.

Miasteczko Lost Lake skrywa mroczną historię, którą będzie odkrywać nasza główna bohaterka, a wszystko zacznie się od dziwnej książki, która opowiada o dwóch siostrach i strasznym Poszukiwaczu. Podoba mi się pomysł na fabułę, następujące po sobie wydarzenia trzymają w napięciu i dobrze budują atmosferę niepewności i strachu.


To dobra książka dla młodszej młodzieży i myślę, że głównie dla niej ponieważ styl Jacqueline West jest bardzo prosty. Jako dojrzały czytelnik przeszkadzały mi dialogi, trochę naiwne i sposób opowiadania, w którym opisywane zdarzenia są mało realne i tak, wiem - to magia - ale własnie magia, fantasy, powinno być pisane w sposób niezwykle wiarygodny. Tutaj tego nie ma, ale nie jest to wielki zarzut, ponieważ to książka dla młodszego czytelnika, który tego typu fabułę łatwo przyswoi i się nią nie zmęczy.


Ogólnie książka jest ciekawa, a rozwiązanie zagadki niesie ze sobą mocną myśl. Czytelnik zostaje z pewnym emocjonalnym bagażem, o którym można podyskutować. Sama koncepcja książki, która odkrywa tajemnice z przeszłości, znika i pojawia się... a jednocześnie nie jest dokończona - fascynuje i przyciąga. Zdecydowanie jest to pozycja dla fanów kryminalnych zagadek z nadnaturalnymi elementami, lekkim muśnięciem horroru i ciepłym kocem rodzinnego wsparcia.


Książka, jak już wspomniałam, ma śliczną okładkę i idealnie nada się na prezent dla dziecka, które lubi czytać... ale i dla nieprzekonanych, bo tego typu zagadka wciąga, a jak coś wciąga, to może być świetnym wstępem do rozbudzenia czytelniczego serca. Polecam, choć dorosły będzie widział w niej proste, fabularne zagrywki i momentami niewiarygodne dialogi. Uważam jednak, że ta opowieść bardzo dobrze pokazuje złożone siostrzane relacje.

siostrzane tajemnice
Wydawnictwo Literackie
π

12 komentarzy:

  1. Oh, właśnie czytam, ale nie dostałam takiego ładnego wydania :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie jeszcze przyjdzie :) ja czytałam najpierw na pdf

      Usuń
  2. It looks so great! Awesome cover!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wonderful review! Such a great gift too!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prezent to rzeczywiście fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka jest obłędna. Nie można przejść obok niej obojętnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście pomysł na fabułę ciekawy. Szkoda, że dialogii są słabsze. Akurat książki dla starszej młodzieży tego wydawnictwa lubię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo Literackie zawsze proponuje coś ciekawego dla młodzieży i ta książka też taka jest, choć może nie wszystko mi, jako dorosłemu czytelnikowi - odpowiadało. Mimo to polecam, bo to ciekawa książka z interesującymi bohaterami.

      Usuń