Łączna liczba wyświetleń

środa, 1 marca 2023

#recenzjePi "KRÓTKIE ODPOWIEDZI NA WIELKIE PYTANIA" Stephen Hawking

Zdaje się, że KRÓTKIE ODPOWIEDZI NA WIELKIE PYTANIA, to chyba najpopularniejsza książka tego wybitnego fizyka. Myślę, że tak się stało ze względu na prostą formę i chwytliwe, bo wszystkich nurtujące - pytania. Bo kto nie chciałby się dowiedzieć Czy da się przewidywać przyszłość? albo Co jest wewnątrz czarnej dziury? lub Czy istnieje Bóg? To ostatnie pytanie moim zdaniem pojawia się zbyt często w pracach tego naukowca, ale taką widać miał słabość.


Chociaż na żadne z zawartych w tej książce pytań Hawking nie udziela konkretnej odpowiedzi, bo po prostu nikt nie jest w stanie na sto procent stwierdzić, co jest w czarnych dziurach, lub czy Bóg istnieje, lub czy istnieje rozumne życie w kosmosie poza Ziemią, to zdecydowanie przybliża nam te zagadnienia i oferuje swój pogląd na powyższe sprawy. Ja bardzo cenię możliwość obcowania z takim umysłem jak umysł Stephena Hawkinga, nawet jeśli dzieje się to tylko za sprawą jego dzieł, esejów, książek.



KRÓTKIE ODPOWIEDZI NA WIELKIE PYTANIA, to pozycja bardzo dobrze skonstruowana. Poza esejami, gdzie każdy esej rozpoczyna pytanie, mamy też pytania dodatkowe - po jednym na każdy rozdział. Język użyty w tej książce sprawia, że nawet laik jest w stanie wszystko zrozumieć. Nie dziwię się, że ta książka zdobyła taką popularność. Inna sprawa, że gdy się przeczyta parę książek tego autora, to zauważ się pewną powtarzalność. Mi np. najbardziej podobały się WSZECHŚWIAT W SKORUPCE ORZECHA i jego wykład o CZARNYCH DZIURACH.


Mam wielką słabość do Hawkinga. Jest to jeden z ludzi, dzięki którym czuję, że jestem w stanie pokonać naprawdę wiele. To ile trudności on pokonał dodaje sił takiemu człowieczkowi jak ja. Jego biografia jest fascynująca i inspirująca, a naukowe dokonania sprawiają, że dosłownie szczena opada. Hawking zrobił tyle dla rozpowszechnienia nauki, co J.K. Rowling dla czytelnictwa.

to gdzie Ci kosmici ?
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


14 komentarzy:

  1. Taką książkę na pewno nalezy czytać bardzo uważnie, ale za to jaką frajdę sprawia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jakieś dwie jego książki. Nie pamiętam czy akurat tę.

    Pozdrawiam serdecznie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwie, że właśnie tę, bo jest bardzo popularna

      Usuń
  3. Ja się nie dziwię, że masz słabość do Hawkinga. Sama czytałam jego dwie książki i kolejne mam w planach.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Możliwe, że kiedyś sięgnę po tę książkę, ale jeszcze nie teraz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazwyczaj i tak nić nie rozumiem z takich książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest bardzo przystępnie napisana - warto dać szansę

      Usuń