Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 marca 2023

#recenzjePi "KONTAKT" Carl Sagan


Po pierwsze - nie wiedziałam, że Carl Sagan pisał fikcję. Po drugie - KONTAKT, to jeden z moich ulubionych filmów o tematyce kosmicznej. Byłam w ciężkim szoku, że ten znany naukowiec stworzył tak świetne dzieło literackie. Książka KONTAKT nie jest jeden do jeden względem filmu, ale jest świetna! Ma to coś, ten pierwiastek niesamowitości, która przyciąga jak magnes i jest naprawdę świetnie napisana.


Carl Sagan - okazało się - że jest znakomitym gawędziarzem. Niby o tym wiedziałam, bo jego książki popularnonaukowe także odznaczają się pewną baśniowością, literackim sznytem, ale i tak zaskoczenie było spore. Mamy tu styl językowo piękny, jest w tym jakaś romantyczna, marzycielska nuta i oczywiście czuć, że pisał to człowiek, który zna się na rzeczy - i pod względem literackim i oczywiście naukowym. KONTAKT, to wyjątkowa wariacja na tematy kosmiczne, ma też głębię, przesłanie, które wyjątkowo mi się podoba.


Muszę przyznać, że mam wielką słabość do opowieści SF, a nawet więcej - jeszcze nigdy się nie zawiodłam na tym gatunku. KONTAKT tyko utwierdza mnie w tej miłości do science fiction. Piękna opowieść o kobiecie, która dostrzegła coś niezwykłego i nie bała się pytać, nie bała się drążyć, nie bała się ryzykować, by poznać odpowiedzi.


Bardzo wam polecam tę książkę. Wzrusza i pokazuje świat z innej perspektywy, poszerza horyzonty i inspiruje. Tak mało wiemy, a to co wiemy i tak jest niepewne - kto nie zastanawia się nad sensem tego wszystkiego?


KONTAKT, to książka nie tylko wciągająca i fascynująca, ale także przecudownie wydana. Ta okładka jest magnetyczna, ogromnie mi się podoba. Cieszę się, że Wydawnictwo Zysk i S-ka podarowało nam ten tytuł w tak eleganckiej formie.

patrząc w gwiazdy
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


12 komentarzy:

  1. Jak ja się cieszę, że mam tę książkę na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to jest klasyk już - i to świetny, filozoficznie piękny

      Usuń
  2. Czy na jej podstawie powstał film z Jodie Foster?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Es un gran libro. Gracias por preocuparte de mi salud. Ya estoy mejor. Muy pronto publicaré de nuevo. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też się na tym gatunku jeszcze nie zawiodłam. Pisząc te słowa nie biorę pod uwagę powieści Star Wars, bo jednak powstają one na innych zasadach. Tak się cieszę, że ta książka czeka już na mojej półce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rewelacja :) trudno nie dać się porwać tej fikcji naukowej :)

      Usuń
  5. Such a classic. thanks so much💖

    OdpowiedzUsuń