Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 27 lutego 2023

#recenzjePi "OCEANARIUM" Loveday Trinick (tekst), Teagan White (ilustracje)

Oszałamiająco piękna książka, która w doskonały sposób pokazuje nam różnorodność oceanów, ich niewyobrażalnie wielką wartość i to, że jeśli o nie nie zadbamy, to będzie naprawdę niewesoło. Graficznie jest to cudo, dopracowana do perfekcji książka - album, obok którego nie da się przejść obojętnie. Oczywiście cała seria MUZEALNA od Wydawnictwo Diwie Siostry taka jest. Ja mam jeszcze FUNGARIUM i także jestem z tego ogromnie zadowolona, ale OCEANARIUM jest chyba najpiękniejszą pozycją w tym cyklu.


Zakochałam się z ilustracjach Teagan White. Ta kobieta ma talent! Wspaniale oddala piękno oceanów, ich różnorodność i szczegóły wodnych (i nie tylko wodnych) stworzeń. Kolory są wyjątkowe, stonowane, ale dobrane tak, że ilustracje wydają się żyć, poruszać, mają w sobie trójwymiarowość i realność. Zaczynając od wyklejki, idąc przez plankton, parzydełkowce, mięczaki i szkarłupnie, stawonogi, ryby, ssaki, ptaki, gady i kończąc na spektakularnych obrazach holistycznych, przedstawiających ujęcie całościowe opisywanych zagadnień, rejonów podwodnych i nadwodnych, wszystkiego, co z płynnym błękitem się wiąże - więc ludzi też.... ona to ilustruje absolutnie mistrzowsko.



Jednak ilustracje, choć niewątpliwie największa zaleta tej pozycji, nie są jedynym, co ma wartość. Mamy przecież także fascynujący, dobrze skrojony, przejrzyście zaprojektowany tekst Loveday Trinick. Ta biolożka morska wykonała wielką pracę, by w sposób przejrzysty opisań czytelnikom zróżnicowany świat mórz i oceanów. Ten projekt jest bardzo podobny do tego, co dostałam w FUNGARIUM i jestem z tego bardzo zadowolona. Podoba mi się tak konsekwencja w prowadzeniu serii.



Jest to oczywiście pewnego rodzaju album, podchodzący pod encyklopedię, w której wyliczone mamy stworzenia, ich nazwy, charakterystykę, możliwości. Dodatkowo biolożka podarowała nam wprowadzenia, nieco luźniejsze, ale i tak przesycone informacjami. Nie czyta się tego jednym tchem, ale nie o to w tym chodzi. Ta książka to skarbnica wiedzy i źródło niewyczerpanych inspiracji. Śmiało mogę napisać, że tę serię można traktować jak dzieło sztuki.


OCEANARIUM zawiera wiele wspaniały ilustracji i opisów do nich, ale chyba moją ulubioną jest ta przedstawiająca ŻEGLARZA PORTUGALSKIEGO. Jest to nie tylko fascynujące stworzenie, ale także kosmicznie wyglądające. Obraz jest obłędny i chętnie powiesiłabym go na ścianie, ale każdy nadaje się na plakat - to po prostu piękna pozycja... piękna i ważna, bo uświadamia nam, jak wspaniałe i pełne życia są oceany i że bez nich nie ma nas.



Książka jest wspaniale wydana. Wydawnictwo Dwie Siostry zadbało o każdy detal. Okładka jest twarda i przyjemna w dotyku, ma piękne kolory, a szycie i papier nie mogły być lepsze. Format jest wielki i to także wyróżnia tę serię. Te książki idealnie nadają się na prezent, a taki prezent, to skarb. Warto! Bardzo warto!

popłyńmy razem przez ocean wiedzy
Wydawnictwo Dwie Siostry
π

20 komentarzy:

  1. Piękne wydanie. Ładnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mojej pociechy- uwielbia tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne ilustracje, świetne wydanie. Ta książka zwróciła moją uwagę już, gdy przygotowywałam post z zapowiedziami na marzec.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam w Twoich zapowiedziach - tę i wiele innych cudowności

      Usuń
  4. Ale to jest piękne wydanie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweet for the family reading shelf!

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś bardzo ciekawego. Chętnie bym zajrzała do tej publikacji. Zawsze interesował mnie podwodny świat. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna! Chcę ją mieć w swojej biblioteczce! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za komentarze

    OdpowiedzUsuń
  9. Swego czasu była u nas w księgarni Tania książka. Żałuję że nie kupiłam. Chyba jeszcze Botanicum było. Przepiękna książka, aż się prosi żeby ją przygarnąć 😃😃😃

    Uściski Kochana

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń