Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 16 października 2023

#recenzjePi "W pałacu marabutów" Ferenc Móra (autor), Krystyna Witkowska (ilustracje)

Książki z serii MISTRZOWIE ILUSTRACJI od Wydawnictwa Dwie Siostry, to pozycje dla mnie wręcz obowiązkowe. Kocham sztukę ilustracji, a tu zawsze są dzieła najlepsze, najciekawsze, starannie przygotowane i do tego występujące zawsze z klasycznym, wybitnym tekstem z literatury dziecięcej. Gdyby nie Dwie Siostry, to dostęp do tych pereł byłby bardzo trudny, skrajnie ograniczony do "targów staroci".



W przypadku najnowszej książki z tej serii, czyli "W pałacu marabutów", mamy do czynienia z dziełem węgierskiego pisarza Ferenc'a Móra i ja nie wiem kiedy i gdzie, ale słyszałam o tej opowieści i zdecydowanie słyszałam o marabutach. Historia jest ogromnie sympatyczna i ma w sobie urok - zniewalający. Prosty humor, którego abstrakcyjność i absurdalność wytrąca wszystkie argumenty niedowiarkom i tym, którzy po prostu nie myślą o marabutach poważnie. Świetna literatura, którą przetłumaczyła dla nas (znakomicie) Camilla Mondral.



Jeśli zaś chodzi o kwintesencję, o kręgosłup tej serii - czyli o ilustracje - to odpowiada za nie niezrównana Krystyna Witkowska. Szalenie oryginalne, dzikie, radosne i kolorowe obrazy, które przenoszą nas w mig do świata trochę zwariowanego, w którym wszystko jest możliwie... nawet Żyrafy kominiarze i Sowy służące.


Bardzo polecam tę serię - ja jestem nią zachwycona i najchętniej stałabym się posiadaczką całej... tyle, że to będzie trudne, bo MISTRZÓW ILUSTRACJI już sporo wyszło. Cóż... jest w czym wybierać! Ja nie mogę się doczekać kolejnej perełki.

marznąć... a może by tak w piecu zapalić?
seria MISTRZOWIE ILUSTRACJI
Wydawnictwo Dwie Siostry
egzemplarz recenzencki
 π

5 komentarzy: