Łączna liczba wyświetleń

sobota, 17 czerwca 2023

#recenzjePi "Pozdrowienia z Wodorostowego Lasu" Iwasa Megumi (autor), Jörg Mühle (ilustracje)

POZDROWIENIA Z WODOROSTOWEGO LASU, to już czwarty tom serii Z POZDROWIENIAMI a także mój ulubiony. Oczywiście lubię całą serię, ale ta część wyjątkowo mi się podobała i miała coś, czego nie miały poprzednie - tak jakby sprawę kryminalną, która trzymała w napięciu.


Wydawnictwo Dwie Siostry ma nosa do literatury dziecięcej i jeśli miałabym wskazać najlepszego wydawcę literatury dziecięcej w Polsce, to wskazałabym właśnie ich. To w ofercie Dwóch Sióstr odnalazłam jedne z najlepszych książek w tym gatunku i z pewnością najlepiej wydanych, z wielką dbałością o każdy szczegół. Przykładem może być właśnie seria Z POZDROWIENIAMI. Wystarczy spojrzeć i już wiadomo, że to przesłodkie opowieści, które wspaniale się prezentują w prywatnej bibliotece.



Wróćmy jednak do czwartego tomu, bo jest o czym pisać. Ponownie spotykamy mojego ulubieńca Wydrzysława Chybotkę, który tym razem postanowił zaprosić do siebie KOGOŚ, bo zdaje się, cze czuje się SAMOTNY, choć w życiu by się do tego nie przyznał. W tym celu wysłał listy do znajomych i teraz czeka na odpowiedź... ale ona niestety nie nadchodzi, za to nadchodzi Żółwisław, tajemniczy nieznajomy, który jakimś cudem poznał treść listów i uznał, że Wydrzysław prowadzi Gospodę pod Wodorostem i prosi o kwaterę. To dopiero początek historii, a im dalej, tym lepiej.



Cenię styl i pomysł Megumi Iwasa. To miłe opowieści, które mają w sobie ogromne ciepło. Te książki są idealne dla początkujących czytelników. Nie bez znaczenia są radosne ilustracje Jörga Mühle. To wielka ozdoba i jego dzieła świetnie oddają klimat opowieści.



Książki, jak już pisałam, są cudnie wydane. Idealne na prezent - wyglądają ekskluzywnie i optymistycznie. Bardzo polecam każdemu - bo przecież pisanie listów jest takie... magiczne. Piszemy listy do tych, na których nam zależy... szkoda, że coraz rzadziej, bo takie listy, to pamiątka na całe życie.

samotny spotyka samotnego
Z POZDROWIENIAMI
tom 4
Wydawnictwo Dwie Siostry
egzemplarz recenzencki
π

16 komentarzy:

  1. Ojej, ja już nawet chyba nie pamiętam, kiedy ostatnio pisałam list, taki tradycyjny na papierze... A nie, wiem, koledze odpisałam, bo on napisał. Ale to tylko taki przerywnik w mailach był. A kiedyś się pisało....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety mam podobnie - ale do dzisiaj mam listy od babci z USA

      Usuń
  2. Widać na zdjęciach, że książki są pięknie wydane. A to mnie mocno kusi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Genial libro de niños.- Gracias por la reseña.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mojej młodszej pociechy :) Proste, ale ładne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W literaturze dziecięcej jest wiele perełek i Dwie Siostry zdecydowanie mają talent do odnajdowania ich.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks so much for the wonderful review!

    OdpowiedzUsuń
  8. Do sprawdzenia tej serii zdecydowanie zachęcił mnie czwarty tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D cieszę się - to przemiłe książeczki idealne dla dzieci, ale i cieszą dorosłego urokiem i urodą

      Usuń
  9. Urocza pięknie wydana seria 😃😍😍 Będę się za nią rozglądała. Buziaki

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń