Łączna liczba wyświetleń

środa, 28 czerwca 2023

#recenzjePi "MENTALNOŚĆ ZWIADOWCY dlaczego niektórzy ludzie widzą rzeczy jasno, a inni nie" Julia Galef


Przyznaję, że o Julii Galef nigdy nie słyszałam, nie jest ona naukowcem, jest gospodarzem popularnego podcastu i w moim odczuciu influencerką, z dużymi sukcesami. Zazwyczaj nie czytam książek napisanych przez ludzi znanych z mediów społecznościowych i choć tu nie do końca tak jest - to miałam pewne obawy. Zupełnie niepotrzebnie.



MENTALNOŚĆ ZWIADOWCY, to bardzo dobra pozycja i jest absolutnie dla każdego i każdy ją świetnie zrozumie. Galef pisze prosto i podaje masę przykładów, anegdot, metafor, co zdecydowanie ułatwia odbiór i trafia do wyobraźni. Nie są to treści trudne, ale potrafią pozytywnie wpłynąć na myślenie, na cały proces rozumienia. Niby takie oczywistości, a robią różnicę, gdy się nad nimi zastanowimy.



Czytałam i czytuję wiele książek popularnonaukowych, które podejmują tematy zagadek umysłu i choć wiele z nich polecam, to rzadko mogę z pewnością powiedzieć, że książkę zrozumie każdy i że się ję czyta łatwo i przyjemnie - a tutaj właśnie tak jest. To wielki plus tej pozycji.



MENTALNOŚĆ ZWIADOWCY uświadamia czytelnika, że często wpada w pułapkę myślenia tendencyjnego. Zrozumienie tej prawdy może prowadzić do istotnych zmian. Nie sądziłam, że tak bardzo mi się spodoba ta książka i styl autorki. Z mojej perspektywy ta pozycja warta jest uwagi i przeczytania. Nie musicie czytać jej od deski, do deski, by ugryźć coś dla siebie (choć zachęcam - bo książkę czyta się jak zbiór przypowieści).

co ja widzę - ty olewasz
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π


6 komentarzy: