Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 listopada 2023

#recenzjePi "W PISARSKIM CZYŚĆCU sylwetki dwudziestowiecznych pisarzy" Krzysztof Masłoń

Seria Krzysztofa Masłonia SYLWETKI DWUDZIESTOWIECZNYCH PISARZY sprawiała, że poznałam życiorysy bardzo ciekawych, choć czasem wcale nie świętych, pisarzy polskich. Te trzy tomy, są bardzo dobrze napisane, a biografie (skrócone) skupiają się na najbardziej przełomowych momentach w życiu literatów. O wielu z nich tylko słyszałam, o niektórych może nawet nie słyszałam, więc ogromnie się cieszę, że uzbierałam całą serię. ostatni tom (a właściwie drugi, bo zaczęłam od trzeciego, przez pierwszy i wreszcie doszłam do drugiego) W PISARSKIM CZYŚĆCU prezentuje z równą jak u pozostałych pasją życiorysy ludzi pióra.


Cieszę się z tego tomu szczególnie, ponieważ są w niej biografie Agnieszki Osieckiej i Marka Hłaski (których widać także na okładce, co jest super!!!). Ci pisarze są dla mnie wyjątkowo ważni... z przyczyn bardzo osobistych... choć nie uważam, że ich życie było piękne i raczej bym się na nich nie wzorowała, to ich twórczość jest dla mnie szczególnie bliska.


Poza tą dwójką znajdziemy tu także najwspanialszego polskiego poetę Zbigniewa Herberta, jest też Wisława Szymborska (Nobel należał się Herbertowi), odznaczający się wielką wrażliwością Edward Stachura, Leopold Tyrmand, Antoni Słonimski i wielu innych, a każdego warto poznać.


Te książki, to nie tylko tekst, ale także fotografie i ogromnie mnie to cieszy. Nie tylko czytam o pisarzach, ale także ich mogę widzieć. Krzysztof Masłoń jest bezlitosny, wyciąga z życia każdego pisarza wszystko, co ważne, nawet jeśli nie jest piękne (a tak niestety zdarza się często). Bardzo polecam te książki, dla mnie mają dużą wartość i bardzo się cieszę, że je posiadam.


Seria jest świetnie wydana. Twarda oprawa, dobry papier, dużo fotografii. Te książki będą idealnym prezentem dla każdego, kto kocha literaturę, bo życie pisarzy może być wielką inspiracją. Świetna rzecz!

o pisarzach bez cenzury
sylwetki dwudziestowiecznych pisarzy
tom 2
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

7 komentarzy:

  1. Dobrze, że nie przeszkadzało Ci czytanie nie w kolejności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sounds like the perfect read this month for those writing the Nanowrimo too.

    OdpowiedzUsuń
  3. Good to know about this one. Awesome review.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę poznać tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością przeczytam i poznam bliżej sylwetki XX-wiecznych pisarzy :)

    OdpowiedzUsuń