Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 27 listopada 2023

#recenzjePi "WONDER CITY miasto cudów" Victor Fusté (scenariusz), Jared Cullum (ilustracje)

Ale radocha! Właśnie takich komiksów szukam! Nie dość, że piękne wizualnie, to fantastyczne fabularnie. WONDER CITY trafiło w mój gust! Podczas czytania czułam pełne zrozumienie dla bohaterek i chciałam za nimi podążać, a przygody - o rajcu - całkowicie moja bajka!


Victor Fusté wykreował cudowny świat, w którym wszystko jest możliwe i pokazał Nowy Jork takim, jakim chcę to miasto widzieć - tajemnicze, pełne skarbów i sekretów ukrytych pod ziemią, w metrze i duchów, które nigdy nie dotarły do domu. Scenariusz jest angażujący i wciągający...


WONDER CITY opowiada historię dwóch sióstr, które po śmierci najpierw mamy, a teraz taty - znanego podróżnika, odkrywcy i archeologa - nie mogą się ze sobą dogadać. Ich trudna sytuacja staje się jednak jeszcze trudniejsza, gdy okazuje się, że ścigają ich groźni ludzie chcący odkryć tajemnice ich ojca. Czy dziewczynom uda się przerwać i ocalić siebie... oraz cały Nowy Jork?


Jednak ten komiks urzekł mnie nie tylko scenariuszem, ale także fenomenalnymi ilustracjami Jared'a Cullum'a. Jego kreska ma charakter, jest zadziorna, ale i łagodna oraz świetnie podkręca tempo. Akcja zdaje się pędzić na łeb na szyję i to jest świetne! Kolory wręcz kipią energią, a sam obraz ma w sobie wiele poczucia humoru - już od patrzenia człowiek się uśmiecha. Ta kreska przypomina mi inne komiksy, które ostatnio czytałam i w których się rozkochałam - serię LIGHTFALL Tim'a Probet'a - gorrrrrrrąco polecam!


WONDER CITY MIASTO CUDÓW, to śliczne wydany komiks. Ma wprawdzie miękką, tekturową okładkę, ale to nic nie szkodzi - papier jest absolutnie świetny, mięsisty, z połyskiem, pachnie drukarnią i dobrą przygodą. Tak - to połączenie Indiany Jonesa i Stranger Things! Super!

duchy Nowego Jarku - przybywajcie !
Wydawnictwo Wilga
egzemplarz recenzencki
   π

3 komentarze: