Łączna liczba wyświetleń

środa, 8 listopada 2023

#recenzjePi "Co uczucia robią nocą?" Tina Oziewicz (tekst), Aleksandra Zając (ilustracje)

Tina Oziewicz razem z Aleksandrą Zając stworzyły coś wyjątkowego. Ich książki, a także wszystko co powstało jako bonus do serii o UCZUCIACH , jest znakomite. Geniusz tej serii polega na jej prostocie, na pokazaniu UCZUĆ, jako bohaterów, kłębuszków, które robią różne rzeczy, gdy nikt nie patrzy... także nocą.


Najnowsza książka z serii mówi własnie o tym CO UCZUCIA ROBIĄ NOCĄ? i jest tak samo świetna, jak pierwszy tom, czyli CO ROBIĄ UCZUCIA? Trochę mniej podobał mi się drugi CO LUBIĄ UCZUCIA?, lecz cała seria jest mi niezwykle bliska. Uwielbiam także dodatki, czyli śliczny zestaw kartek KOMU WYŚLESZ UCZUCIA? i znakomity CZUŁY NOTATNIK.


Jednak wróćmy do tej NOCY, bo jest do czego wracać. Tina Oziewicz przeszła samą siebie w tworzeniu pięknej metafory. Trudno nie zagubić się w tym uczuciowym, rozpędzonym pociągu. Ten tom jest stworzony pod mój gust - kocham noc i w nocy czuję się najbezpieczniej, a moje myśli dryfują po morzu gwiazd. Dobrze, że Ciekawość, Smutek, Tęsknota i Nadzieja także mi towarzyszą w tych podróżach. Oziewicz sprawiła, że UCZUCIA stały się przyjaciółmi, że można je polubić, nawet, jeśli nie są najmilsze, że nawet Wstyd ma swoje sekrety, a Nienawiść swój Smutek.


Jednak tekst nie byłby pełen bez ilustracji Aleksandry Zająć. Obrazy tej artystki mnie nieustannie wzruszają. To nie tylko ilustracja do książki dla dzieci, ale także znakomite oswojenie UCZUĆ, pokazanie ich ludzkiej twarzy - bo UCZUCIA przecież są bardzo ludzkie, o ile nie TYLKO ludzkie.


Nie wiem jak to jest, ale ponownie najpiękniejsza dla mnie jest NADZIEJA. Nie wiem, czy ją najbardziej lubię, ale zdecydowanie jest "wymyślona" z wielkim sercem (poza tym mam z nią niezałatwione sprawy prywatne, jak i te załatwione i wsadzone w CZUŁY NOTATNIK... już na zawsze).


Książki z tej serii są wspaniałe. Każdemu je polecam, małemu i dużemu. To wspaniały początek do ciekawych rozmów i z dzieckiem i z partnerem. I właśnie! To są książki idealne na prezent dla osoby, którą kochamy... idealne.

Nadzieja nie śpi...
co robią uczucia?
tom 3
Wydawnictwo Dwie Siostry
egzemplarz recenzencki
 π

5 komentarzy: