Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 listopada 2023

#recenzjePi "OD GLORII DO INFAMII sylwetki dwudziestowiecznych pisarzy" Krzysztof Masłoń

OD GLORII DO INFAMII, to kolejna, a właściwie pierwsza książka Krzysztofa Masłonia o DWUDZIESTOWIECZNYCH PISARZACH POLSKICH. Zaczęłam swoją przygodę z tą ciekawą serią od najnowszego tomu, czyli KLĄTWY SPRZECZNOŚCI i musiałam sięgnąć po poprzednie. W sumie są trzy tomy, więc przede mną jeszcze jeden i bardzo mnie to cieszy.


To arcyciekawe biografie dwudziestowiecznych pisarzy polskich, a są arcyciekawe, bo są napisane bez cenzury, bez lukru - Masłoń nie oszczędza, wyciąga brudy, ale i pokazuje piękne karty w życiorysach i in. Józefa Mackiewicza, Czesława Miłosza, Pawła Jasienicy, Władysława Broniewskiego, czy Juliana Tuwima. dla mnie to prawdziwa gratka!


W książce autor zadbał o fotografie, choć niestety nie każda postać się jaj doczekała. Czytanie tej serii jest nie tylko interesujące ze względu na biografie pisarzy (fakt oczywisty), ale także dostajemy kontekst historyczny, patriotyczny (lub nie), a to świetny sposób na poznawanie dwudziestowiecznych dziejów naszej Ojczyzny.


Książki są bardzo ładnie wydane, a tomy ze sobą ładnie korespondują. Przepadam za poznawaniem życia pisarzy, zawsze mnie to interesowało, choć przyznaję, że cieszę się, że nie są to sylwetki współczesnych polskich literatów, bo ci akurat nie interesują mnie wcale. Polecam!

o pisarzach i o Polsce
sylwetki dwudziestowiecznych pisarzy
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

5 komentarzy:

  1. Good books for to read now in the middle of Autum, enjoying the moments.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Looks great for those who need to know these great authors of your country. Very interesting review!

    OdpowiedzUsuń
  4. Glad to see these. Wonderful review!

    OdpowiedzUsuń