Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 maja 2023

#recenzjePi "SUPERWULKANY wybuchowe tajemnice Ziemi i innych planet" Robin George Andrews

Wulkany, to nie przelewki, nie tylko wywołują respekt i fascynację, ale także rozbudzają wyobraźnię. Robin George Andrews z pasją i lekkim piórem ukazał czytelnikom groźne piękno tych gigantów - i nie ograniczył się wyłącznie do Ziemi. Dzięki jego książce możemy poznać SUPERWULKANY Wenus, Marsa i nawet Księżyca!


Temat bardzo mnie zaciekawił, ale zaskoczyło mnie, jak przyjemna to jest lektura. Autor, doktor wulkanologii i nagradzany dziennikarz naukowy snuje opowieść o WULKANACH, jakby to byli pełnoprawni, ludzcy bohaterowie. Natura jest tu główną postacią i z przyjemnością podąża się za jej drapieżnym i wybuchowym charakterem.



To, co rzuca się od pierwszych storn, to swobodny styl i talent Robin'a do wręcz baśniowego przedstawiania rzeczywistości. To, o czym pisze, jest tak wyjątkowe, tak wielkie, tak groźne, tak silne, że trudno oderwać się od książki. Autor wplata w tę opowieść swoje doświadczenia, swoje podróże, historię o tym, jak rodziła się w nim pasja do WULKANÓW. Dzięki temu, bardzo osobistemu punktowi widzenia czytelnik wkręca się i współodczuwa prezentowane treści.



Ja czytam książkę trochę na wyrywki. Najbardziej interesują mnie wulkany na Marsie (choć, jak możemy przeczytać w SUPERWULKANACH, Mars otrzymał niewspółmiernie dużo zainteresowania - w kontraście do innych planet i księżyców Układu Słonecznego). Muszę także przyznać, że wybuchowa i gorąca Wenus owładnęła moją wyobraźnię (może dlatego, że to tak siostra bliźniaczka Ziemi - tylko nazbyt porywcza).


W książce odnajdziemy także ilustracje i fotografie - może nie jest ich wiele, ale te, które są, działają i spełniają swoją funkcję. Bardzo lubię pozycje z serii #nauka od bo.wiem Wydawnictwo UJ. Cieszę się, że sięgnęłam po ten konkretny tytuł, bo nie wiedziałam specjalnie wiele o WULKANACH, a teraz wiem już sporo i to nie tylko o tych na Ziemi.

wybuchowe towarzystwo
seria #nauka
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
bo.wiem
egzemplarz recenzencki 
π

13 komentarzy: