Łączna liczba wyświetleń

sobota, 13 maja 2023

#recenzjePi "IMPULS wydanie finalne" Richard H. Thaler, Cass R. Sunstein

"IMPULS wydanie finalne" Richarda H. Thaler'a (Nobel 2017) i Cass'a R. Sunstein'a, to książka, którą czyta się bardzo dobrze i z dużym zainteresowaniem. Od pierwszych stron doceniłam prostotę języka i mnogość przykładów, które ułatwiają zrozumienie prezentowanych treści. Wcześniej miałam do czynienia z paroma książkami, które w jakimś stopniu opisywały podobne zagadnienia, np. CHWIEJNYM KROKIEM L. Mlodinow'a, ale ta pozycja jest bez porównania łatwiejsza i bardziej przystępna.


Podoba mi się racjonalne podejście autorów, ich silna argumentacja i jasne wyłożenie faktów. Już na początku pięknie tłumaczą kwestię wolnego wyboru i naszego prawa do niego oraz, że nie zawsze pozostawienie człowieka z wieloma opcjami i pozwolenie mu podjąć samodzielnie decyzję jest dobre. Idealnie uzasadnili to na przykładzie szachów (ale o tym już musicie poczytać sami).



Sporo tematów już kiedyś obiło mi się o oczy, więc szybciej je przyswoiłam i była to czasem dla mnie powtórka, lecz ogromnie udana powtórka. Jednak wiele więcej w tej książce znalazła rzeczy, o których nigdy nie czytałam i podejście autorów, ich świetna argumentacja, były dla mnie interesującą nowością.


IMPULS, to opowieść o nas, o tym, jak podejmujemy decyzje, co wpływa na ów decyzje i ile tak naprawdę zależy od nas. To przejrzyste ukazanie genezy błędów, od których nikt nie jest wolny. Autorzy, w tym noblista z dziedziny ekonomii (2017) Richard H. Thaler, w zrozumiały sposób tłumaczą nam jak ważne są dobre IMPULSY i jak groźne jest życie bez nich. Oczywiście każdy kij ma dwa końce, ale studium problemu jest w tej pozycji godne uwagi.


Książka ta jest bardzo ciekawa i polecam ją każdemu, kto choć trochę interesuje się tą tematyką. Przyjemnie i z dużą satysfakcją odkrywa się każdy rozdział i podrozdział, a podane w nich informacje są łatwo przyswajalne i pozostają w głowie. Zdecydowanie IMPULS polecam.

impulsy w naszym życiu
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π


11 komentarzy: