Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 21 maja 2023

#recenzjePi "MOJE PTAKI, ZWIERZAKI I KREWNI" Gerald Durrell

Słońce znów zaświeciło, a ja - po zimie spragniona ciepła - otrzymałam piękną, radosną podróż na Korfu. Już jakiś czas temu (ok. 2 lata) czytałam tom I TRYLOGII Z KORFU Gerald'a Durrell'a i byłam oczarowana. MOJA RODZINA I INNE ZWIERZĘTA, to absolutny hit! Zapewniam, że TOM II w niczym mu nie ustępuje MOJE PTAKI, ZWIERZAKI I KREWNI, to zabawna, doskonale napisana, soczysta, osobista opowieść o rodzinie autora, o nim samym i o wyspie, która stała się ich domem.

Pisarz i zoolog Durrell czule, poetycko opisuje przyrodę, która go otaczała na wyspie. Te opisy są jednymi z najpiękniejszych, jakie czytałam, a dialogi są jednymi z najzabawniejszych - ta opowieść jest po prostu NAJ.


Należy pokłonić się tłumaczą, czyli Annie Przedpełskiej-Trzeciakowskiej i Andrzejowi Trzeciakowskiemu, ponieważ swoją pracę wykonali wspaniale. Idealnie oddali klimat Korfu i humorystyczny aspekt książki. Jestem im ogromnie wdzięczna i gratuluję talentu.


MOJE PTAKI, ZWIERZAKI I KREWNI, to pasjonująca historia, a może raczej zbiór historii, wspomnień, który tworzy kolorowy wachlarz codzienności, o której myślę, że każdy marzy. Mamy tu przezabawną akcję z osiołkiem, a właściwie z oślicą Sally (nie mogłam powstrzymać śmiechu), mamy dziwny "romans" mamy autora, mamy sowę ducha, tańczącego niedźwiedzia i wreszcie winną ucztę, po której sen jest głęboki, a poranek bolesny.


Uwielbiam sposób, w jaki te książki zostały wydane. Okładki są przepiękne! Pastelowe kolory zaraz orzeźwiają i wlewają w serce pozytywną energię. Ilustracje wykonała Trina Dalziel i idealnie pasują do magicznej treści. Czy polecam?! Ależ co to za pytanie?! Oczywiście, że POLECAM! I z pewnością jeszcze powrócę na Korfu.

śmiech, miłość i zwierzęta
TRYLOGIA Z KORFU
tom I
Wydawnictwo NOIR SUR BLANC
egzemplarz recenzencki
π

10 komentarzy: