Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 maja 2023

#recenzjePi "BOMBA I PTYŚ oraz rozgniewani piraci" Mark Bradley

Absolutne zaskoczenie! Pozytywne - oczywiście. BOMBA I PTYŚ ORAZ ROZGNIEWANI PIRACI, to uroczy komiks przeznaczony dla dzieci, choć ja uważam, że nie ma tu górnej granicy wieku. To zabawny, fikuśnie narysowany komiks o dwójce przyjaciół- fąflach (bo do tego gatunku należą) i ich przygodach.


Gdy tyko zaczęłam czytać, a nawet jeszcze przed otwarciem książki, zaraz skojarzyła mi się kreska ze słynną bajką pt. BARBAPAPA (może znacie tej cudowny już chyba w swym gatunku klasyk?). Skojarzenie to okazało się bardzo trafne, bo fąfle mają coś z rodzinki BARBAPAPÓW, a BOMBA jest nawet zmiennokształtna! Można by pomyśleć, że to zarzut, ale tak nie jest. To porównanie wywołuje tylko miłe wspomnienia, zaś cała opowieść BOMBA I PTYŚ różni się znacznie, chociażby humorem.



Mark Bradley dostarczył mi radosnej rozrywki i z wielką przyjemnością poznałam fąfle (rysownie fąfli jest mega). Nie jest to tylko zwykła opowiastka, bo w przypadku tego pierwszego tomu (tak! jest więcej tomów!) autor z sukcesem zobrazował problem złości i tego, jak sobie z nią radzić.



Ciepła, pełna miłego humoru, zabawna i całkowicie piracka opowieść, którą bardzo polecam. Kreska niby prosta, ale tak naprawdę bardzo dobrze przemyślana i oddziałująca na wyobraźnię (nie tyko tę dziecięcą). Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu, bo w tym odnalazłam wiele skarbów (pirackich) i ośmiornic (w stylu Krakena - no dobra... jedną ośmiornicę w stylu Krakena - ale ta jedna wystarcza by pogrążyć miasto w chaosie).

ahoj szczury lądowe !
Bomba i Ptyś
tom I
Wydawnictwo Wilga
egzemplarz recenzencki
π

6 komentarzy: