Łączna liczba wyświetleń

sobota, 20 maja 2023

#recenzjePi "MANGA rysowanie twarzy i emocji" STUDIO HARD DELUXE

"MANGA rysowanie twarzy i emocji", to świetna książka, a naprawdę nie spodziewałam się po niej aż tyle. Nastawiłam się na książkę o rysowaniu skierowaną do dzieci, a dostałam profesjonalnie napisaną, przejrzyście zilustrowaną, pięknie punktującą najważniejsze kwestie związane z rysowaniem twarzy - pozycję. Brawo STUDIO HARD DELUXE.


Sama żywo interesuję się ilustracją jako sztuką i dużo rysuję. Mam masę wypełnionych szkicowników i uważam, że jest to jedna z najskuteczniejszych terapii (obok czytania i pisania). Wydawnictwo Wilga sprawiło nam wspaniałą niespodziankę! Książkę, która uczy w miły, sympatyczny i zrozumiały sposób emocji, właściwych proporcji i tego, jak ważna jest mimika i to, by (będąc zapalonym rysownikiem) ją umieć oddać w swojej pracy.



Mam sporo książek, które podejmują tę tematykę, lecz każda następna zawsze jest dla mnie czystą radością. W tym przypadku radość jest wielka, bo nie posiadam pozycji, która bierze pod lupę MANGĘ, a zawsze mnie to interesowało. Przepadam za Dragon Ball, a Studio Ghibli, to absolutny majstersztyk - któż by nie chciał tak władać kreską? (pytanie raczej retoryczne - mam nadzieję)


Autorzy skupiają się na twarzy i dają nam ponad 800 przykładów stanów emocjonalnych! To nie lada gratka.


Książka jest ładnie wydana, na świetnym papierze i w dobrym formacie. ogromnie wam polecam tę pozycję - rozwija wyobraźnię i kreatywność i nie jest tylko dla dzieci. Każdy z niej może wynieść wiele, bo mamy tu moc informacji, wiedza i konkretne wskazówki - złoto! Dla mnie najciekawsza jest sekcja mówiąca o tym, jak wyznaczyć proporcje twarzy. POLECAM!

złość, przerażenie, radość, zaskoczenie - narysuj je
Wydawnictwo Wilga
egzemplarz recenzencki
π

13 komentarzy:

  1. Kiedyś sama zainteresowałabym się tą książką, ale już nie rysuję ;) Ale na pewno będzie pomocna dla wielu osób!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super, że ta pozycja zapewniła ci tyle radości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam właśnie "Japoński wachlarz" i wczoraj było o mandze.
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam kilka poradników rysowania, ale żaden nie obejmuje stylu mangi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Tomó nota del manga. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córa ma fazę na mangę. Na święta kupiłam jej Rysowanie postaci. Ta książka też by jej się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja najstarsza córka Dominika uwielbia mangi i anime. Świetnie jej wychodzą twarze. Taką książkę też mamy, jest bardzo dobra. Mam sporo tych postaci w kolekcji, bo córka ciągle mi podarowuje nowe rysunki.
    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń