Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 lutego 2024

#recenzjePi "OŚWIADCZYNY bridgertonowie" Julia Quinn

I tak oto już piąty tom serii BRIDGERTONOWIE za mną. OŚWIADCZYNY (choć bardziej odpowiada mi tytuł oryginalny, czyli "To Sir Phillip, With Love"), to jak dotąd najkrótsza część, czyta się ja błyskawicznie i przyjemnie. Choć nie jest to książka wybitna, ma sporo wad, to ma jedną, wielką zaletę, która sprawia, że wady są właściwie nieważne, bo - jest świetną rozrywką! A ta seria ma właśnie być ROZRYWKĄ. Nie pretenduje do miana literatury pięknej, do klasyków gatunku... choć z nich czerpie.

OŚWIADCZYNY, mam wrażenie, że szukają inspiracji w DZIWNYCH LOSACH JANE EYRE Charlotte Bronte i przyznaję, że to bardzo udana inspiracja. Główna bohaterka podoba mi się, podobnie jak główny bohater. Jestem zaskoczona, że Julia Quinn potrafi tak sprytnie tworzyć nowe historie miłosne bez wielkich podobieństw. Bałam się, po przeczytaniu pierwszych dwóch tomów, że seria ta będzie wymuszona, że każdy tom będzie opowiadał tę samą historię, że bohaterowie będą do siebie podobni i choć czasem faktycznie tak bywa, to ogólnie każda książka jest inna. Pisarka umiejętnie lawiruje między wątkami i ładnie je domyka w poszczególnych opowieściach.


BRIDGERTONOWIE, to naprawdę przyjemna rozrywka. Jeśli ktoś szuka lekkiej, niewymagającej historii miłosnej, to to będzie dobry wybór. Co do samych OŚWIADCZYN, to uroczy tom, może nie najlepszy, ale i nie najgorszy (niezmiennie najsłabsza do tej pory była PROPOZYCJA DŻENTELMENA).


Sama się sobie dziwę, że wkręciłam się w tę serię. Romanse, to naprawdę nie moja bajka, ale widać chyba teraz tego potrzebowałam, bo bawię się dobrze. Nigdy nie będą to moje ukochane książki, ale jakiś sentyment do nich pozostanie. Fajne, potrafią być zabawne i pociągające - w mojej ocenie dobrze napisane. Rozrywka jest !

z wyrazami miłości
BRIDGERTONOWIE
tom 5
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

5 komentarzy:

  1. A ja od czasu do czasu lubię poczytać romanse, więc mogłabym się mocno wkręcić w tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a great way to open up your February book reviews 🩷

    OdpowiedzUsuń
  3. So gallant and of course, full of pleasures🩷❤️💕Adoring the review!

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze, że sie dobrze bawisz. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat nie śledzę tego cyklu

    OdpowiedzUsuń