Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 12 lutego 2024

#recenzjePi "DROGA RZADZIEJ PRZEMIERZANA" M. Scott Peck

Książkę tę dość długo czytałam - a właściwie podczytywałam. Na początku bardzo mnie zainteresowała, jednak wraz z biegiem stron mój entuzjazm słabł. Nie chcę przez to powiedzieć, że mi się nie podobała, czy że to jest jakaś przeciętna pozycja, tylko że autor nie utrzymał mojej uwagi. Myślę, że winą tej sytuacji jest fakt, że obecnie na rynku mamy sporo książek poruszających podobne tematy. Gdy DROGA RZADZIEJ PRZEMIERZANA ukazała się po raz pierwszy, była pewną nowością, świeżością, czymś czego ludzie potrzebowali nawet o tym nie wiedząc. Teraz autorzy zasypują nas psychologicznymi radami - jak żyć, by żyć dobrze itp.

M. Scott Peck przypomina mi trochę fenomen Paulo Coelho, czy Olivera Sacksa. Obaj panowie zaprezentowali coś oryginalnego w konkretnym czasie - coś, co się dobrze czytało i co zaspokajało ludzką ciekawość i potrzebę spojrzenia na życie z innej perspektywy. Uważam, że Sacks i Peck mają oczywiście więcej do powiedzenia niż Coelho... zwłaszcza, że bazują na własnym doświadczeniu i nauce, a nie na cudzym przyprawionym filozoficzną gadką.


DROGA RZADZIEJ PRZEMIERZANA, to pozycja, w której znajdziecie bardzo dużo przykładów z gabinetu doktora (Peck jest amerykańskim psychiatrą i neurologiem). To niezwykłe relacje, które mają dobitnie pokazać czytelnikowi, gdzie popełnia błędy, nawet o tym nie wiedząc. Ta książka to RADA, ale taka momentami wstrząsająca, bo prawda czasem boli, mimo to warto właśnie w niej żyć. Nie unikać problemów, tylko je rozwiązywać... a przede wszystkim na początku w ogóle je zauważać i zdiagnozować.


Może nie oszalałam na punkcie tej książki, ale ją doceniam. Wiele można z niej wyciągnąć dla siebie. Jedną z ważniejszych prawd, od której zaczyna się cała "zabawa" jest fakt, że ŻYCIE JEST TRUDNE - banał, ale okazuje się, że wcale nie....

życie jest trudne
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
  π

7 komentarzy:

  1. I z taką ksiązką, która "nie trzyma uwagi" to zawsze mam problem. Juz mi sie jej nie chce czytać, ale jak to tak nie dokonczyć? I czytam i sie zastanawiam po co ;p ;p ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami takie banały niosą najwięcej życiowej mądrości.

    OdpowiedzUsuń
  3. I have always wanted to read it, but afraid, I would feel the same way. Great review!

    OdpowiedzUsuń
  4. Good to know your points on this one. Thanks!

    OdpowiedzUsuń
  5. I can see that this book have a great story inside.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może polecę koleżance, która lubi podobne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna recenzja nawet jeśli książka nie podbiła serca :)

    OdpowiedzUsuń