Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 stycznia 2024

#recenzjePi "KALINKA co za baran!" Karensac (rysunki), Thom Pico (scenariusz)

Mamy zimę! Prawidłowo, bo za oknem faktycznie biało... Trzeci tom KALINKI. CO ZA BARAN! zabiera nas w śnieżną przygodę z owcami, które teoretycznie powinny się nieźle maskować w białym krajobrazie. Jest też oczywiście BARAN, szef szefów, który tzw. wojnę podjazdową i chce zniszczyć miasteczko, w którym Kalinka chodzi do szkoły. Na to wszystko przyjeżdża ze studiów jej brat, a ona nie ma dla niego czasu. Jak to wszystko się skończy? Czy Łysolek pomoże? A może Lisek? Lub Kasztanowi Rycerze?

KALINKA, to bardzo przyjemna komiksowa seria dla dzieci. Ja sięgnęłam po nią, ponieważ przypominała mi Hildę, ale teraz mogę spokojnie napisać, że jest inna. Hilda jest nie tylko dla dzieci, ma wiele warstw (jak ogr) a Kalinka jest raczej jednowymiarowa, idealna dla młodszego czytelnika.


Najbardziej lubię w KALINCE klimat. Marzy mi się taki domek na odludziu i taki mówiący Łysolek. Aura jest magiczna i w przenośni i dosłownie a wszystko - jak to w przyrodzie - podporządkowane jest porom roku.


Rysunki KARENSAC są tym, co przykuwa uwagę od okładki. Najpiękniej prezentują się krajobrazy. Przepadam za szerokimi planami i postaciami zwierzęcymi. Bohaterowie ludzie troszkę mniej mnie urzekli, ale kolory są rewelacyjne zawsze!



Sama historia jest prosta i poczciwa. Ma w sobie wiele uroku i poczucie humoru, które trafi do dziecka. W tym trzecim tomie dużo się dzieje. Akcja pędzi jak lawina a nasza Kalinka będzie musiała zacząć współpracować z innymi, nie jak dotąd w pojedynkę, jedynie ze swoimi przyjaciółmi zwierzętami... no i babcią (wiekową).


Myślę, że to tom pokazujący, że bycie razem i rozmawianie ze sobą jest bardzo ważne. Nieporozumienia często wynikają z niedopowiedzeń, z niezrozumienia i braku woli pojednania. CO ZA BARAN! to dobry komiks na nasze czasy, bo nie trudno dzisiaj o takich BARANÓW... choć ci realni, są niestety o wiele groźniejsi i nigdy nie przyznają się do błędów.

zima na barana
tom 3
KALINKA
Wydawnictwo Kultura Gniewu
krótkie gatki
egzemplarz recenzencki
π

8 komentarzy:

  1. I love the artwork. Wonderful storyline too!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh! Volume 3! Certainly a series many youngsters and even older readers look forward to!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie. :)
    A u mnie już nic białego nie zostało...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że ta seria może być świetna dla bratanka mojego męża. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje dziewczyny też bardzo lubią ten gatunek :) Chętnie przeczytamy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna komiksowa seria. Chętnie ją poznam. ;)

    OdpowiedzUsuń