Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 19 lutego 2023

#recenzjePi "WŚRÓD GWIAZD" Brandon Sanderson

DO GWIAZD mnie zachwyciło, więc sięgnięcie po WŚRÓD GWIAZD było tylko kwestią czasu. Nie czytałam nic innego Brandona Sandersona, ale naprawdę muszę to zmienić, bo jego wyobraźnia zaraża kosmicznym rozmachem. Może i druga część jest troszkę słabsza, ale tylko troszkę, a to oznacza, że i tak jest genialna.


WŚRÓD GWIAZD jest kontynuacją przygód pilotki samolotów, która w pierwszym tomie łamie zasady, poznaje prawdę o swoim ojcu i znajduje gadający samolot, który ma ogromne pokłady niewymuszonego poczucia humoru. Kontynuujemy walkę o ludzi, tylko przenosimy się na wyższy poziom, a nasza bohaterka uczy się wykorzystywać swoje talenty... np. te do teleportacji, czytania w myślach agresorów.



Sanderson jest fantastycznym pisarzem, posługuje się pięknym językiem, wciągającym, angażującym, a sama opowieść z każdą stroną odsłania nowe perspektywy, możliwości potencjalnych rozwiązań i wzbogaca charaktery bohaterów. Jest to teoretycznie książka dla młodzieży, ale ja bym jej tak nie zaklasyfikowała, bo z mojej strony jest ona świetną rozrywką i lekturą, która wplątała mnie w gwiezdną wojnę o człowieczeństwo.


Koniec tego tomu jest kropką nad i, jest onieśmielająco niebezpieczny, co sprawia, że już nie mogę się doczekać CYTONICZKI. Dwa pierwsze tomy zostały rewelacyjnie wydane, ale niestety trzeci mam w miękkiej oprawie i nie jest tak ładna - mam nadzieję, że Zysk i S-ka dodrukują trójkę w twardej oprawie. Bardzo polecam tę serię, a sama muszę szybko poznać jej zakończenie, by móc rozpocząć kolejną wielką przygodę z Sandersonem.

gwiazdy spadają, czy je złapiemy?
tom 2
DO GWIAZD
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

16 komentarzy:

  1. Taka twarda oprawa zawsze robi większe wrażenie. Oby wydawnictwo wydało taką książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. What is kind of interesting, he is a local author here. Fantastic post!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę serię. Ja jeszcze czytałam ją w miękkiej oprawie i tak już zostało. Nie zmieniałam jej tak, jak w przypadku ABŚ. ,,Cytonic" czytałam po angielsku i zaskoczyło mnie w jaką stronę poszedł autor w tym tomie. W ogóle mam nadzieję, że w Polsce również zostaną wydane też poboczne nowele, których akcja dzieje się równolegle do ,,Cytonic" i mocno rozwija takie postaci, jak Jorgen.
    Z tego co wiem, to ,,Cytoniczka" w twardej oprawie ma zostać wydana latem 2023.
    Nie mogę doczekać się czwartego tomu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie mogę się doczekać kolejnych książek Sandersona, a informacja, że w tej serii są także poboczne tomy - jest informacją genialną... ciekawie mnie podpuściłaś tą CYTONICZKĄ i tym, że nie spodziewałaś się, że pójdzie w tę stronę

      Usuń
    2. Ja nie podpuszczam. Naprawdę zaskoczył mnie taki obrót sprawy.

      Usuń
    3. podpuściłaś w sensie, że zachęciłaś :)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję za wszystkie komentarze

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam już skompletowane jego książki, ale nie zdołałam jeszcze nic ruszyć.

    OdpowiedzUsuń