Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 21 listopada 2022

#recenzjePi "CZEKOLADOWE KULKI" Mia Öhrn (tekst, przepisy), Ulrika Pousette (fotografie)

Zrobić coś słodkiego, coś co będzie pięknie wyglądało, ale czego nie da się popsuć? CZEKOLADOWE KULKI! To jest odpowiedź i to jest rozwiązanie dla każdego, kto chce zabłysnąć i jeszcze uszczęśliwić podniebienie sobie i bliskim. Rewelacyjna książka, w której Mia Öhrn z serdecznością i rzetelnością dzieli się swoją wiedzą i przepisami .... przepisami, które osłodzą wam życie.


Gdy tylko dostałam tę książkę w ręce wiedziałam, że to będzie coś dla mnie. Na początek zrobiłam podstawowy przepis na CZEKOLADOWE KULKI i.... WYSZŁO przepysznie! Jestem zachwycona tym, jak łatwo się je robi, tym jak tanie są, jak smaczne i jak piękne. Nie jestem mistrzem wypieków, ogólnie w kuchni nie jestem wyborna, ale tutaj nic nie można zepsuć - tych kulek nie trzeba piec, nie wyjdzie więc zakalec - wszystko działa na naszą korzyść - tzn. na moją.



Już planuję kolejne kulki i kolejne modyfikacje podstawowego przepisu, zastanawiam się nad nadzieniem, nad tym, w czym je otoczyć, by wyglądały kolorowo i oryginalnie a zarazem profesjonalnie. Pamiętajmy jednak, że wygląd to nie wszystko - smak jest jednak boski! Jak one genialnie pasują do kawy i jak świetnie, elegancko wyglądają podane na talerzyku. Zdecydowanie można w ten łatwy sposób olśnić gości.



Mia Öhrn pięknie opowiada o swojej miłości do tych uroczych słodkości. Robi to z czułością a czytelnik zaraz chce biec do kuchni i spróbować swoich sił. Bardzo polubiłam jej profesjonalizm i otwartość w dzieleniu się wiedzą. CZEKOLADOWE KULKI może zrobić każdy, a najlepsze, że większość ze składników mamy już w domu. To naprawdę banale i efektowne w jednym.



Książka ta nie składa się tylko ze słów i przepisów, ale także z olśniewających zdjęć Ulriki Pousette. Ma wielki talent do robienia fotografii słodkościom. Ślinka cieknie od samego patrzenia! Rewelacyjnie się prezentują CZEKOLADOWE KULKI w jej obiektywie!


Szykownie wydana pozycja, na świetnym papierze, z fotografiami, które pobudzają apetyt i przepisami, które chce się sprawdzić, chce się samemu zrealizować. Bardzo dobra książka dla początkujących, ale i dla wprawionych cukierników, bo przecież nie wszystko do najlepsze jest trudne - czasem to łatwe i proste zachwyca i sprawia, że życie staje się słodsze.

kulki szczęścia
Wydawnictwo Literackie
π

10 komentarzy: