Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 września 2024

#recenzjePi "ŚMIAŁA" Brandon Sanderson

Ten cykl złapał mnie w swoje sidła i choć pierwszy tom był zdecydowanie najlepszy i nie mogłam się od niego oderwać, to każdy następny tom także zdawał egzamin. Może problematyczny był dla niektórych trzeci CYTONICZKA, ale mnie w sumie się podobał. ŚMIAŁ zaś, jak to szumnie głosi okładka, ma być zwieńczeniem cyklu DO GWIAZD o Spensie, pilotce i jej wyjątkowym samolocie. Nie jestem pewna, czy faktycznie będzie to ostatnia odsłona, bo w moim odczuciu Brandon Sanderson dał sobie furtkę na następne części.


Jaka jest ŚMIAŁA? Na pewno jest śmiała - czyli odważnie krocząca przez zawiłości kosmicznych umiejętności. Po CYTONICZCE wiemy dość dużo o tym, do czego zdolna jest Spensa, ale w ŚMIAŁEJ się jeszcze rozkręca. mamy też dobrze napisane relacje między bohaterami, dialogi są godne naśladowania a opisy potrzebne, konkretne i dobrze budujące atmosferę powieści. Ogólnie - super. Może nie jestem obiektywna, bo polubiłam tę postać pilotki i polubiłam poczucie humoru, które niewątpliwie w tych książkach jest.


ŚMIAŁA nie jest wymagająca, podobnie jak tomy poprzednie przeznaczona dla każdego - to bardzo dobra rozrywka, ale i potrafi zaskoczyć metaforą, przeniesieniem ziemskiej tułaczki na tę kosmiczną. Cóż... życie to walka.


Książka jest wspaniale wydana. Mowa tutaj o twardej oprawie - cały cykl wygląda wprost idealnie i nie można się do niczego przyczepić. Pięknie się prezentuje ta gwiezdna opowieść o odwadze, przyjaźni, braterstwie i poświęceniu. Jeśli szukacie czegoś idealne na początek z SF, to spokojnie bierzcie w łapki DO GWIAZD Sandersona.

czy to już koniec drogi DO GWIAZD?
tom 4
DO GWIAZD
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

6 komentarzy:

  1. Ależ fajnie, że ten cykl aż tak cię wciągnął. Jakie to piękne wydania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, he is very popular here. Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Yes, he knows how to capture you!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne sa takie furtki, że myslimy, że może jeszcze coś się pojawi nastepnego. :)

    OdpowiedzUsuń