Łączna liczba wyświetleń

sobota, 14 marca 2020

#recenzjePi "Więźniowie geografii 12 MAP, które pomogą ci zrozumieć świat" Tim Marshall


Kochani! Mam dla was coś wyjątkowego, a zwłaszcza dla rodziców, którzy w tym trudnym dla nas wszystkich czasie pozostają w domu z dziećmi. „Więźniowie geografii 12 MAP, które pomogą ci zrozumieć świat”, to idealna pozycja dla starszych i młodszych. Ja przeczytałam ją z ogromnym zainteresowaniem i choć właściwie o wszystkim w tej książce już słyszałam, mogłam dzięki niej na te fakty spojrzeć nieco inaczej.


Jesteśmy więźniami geografii i to ona kształtowała granice państw, stosunków międzynarodowych, to o ziemie toczyły się i toczą przecież wojny. Wiadomo – jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Możni tego świata zawsze pragnęli ziem żyznych, bogatych w surowce. Orężem w walkach były góry, morza, pustynie, czyli naturalne zapory izolujące od nieprzyjaciół. Jesteśmy powiązanym ze sobą organizmem, jednym ciałem, które splatają żyły – rzeki, morza, oceany.
Zwróciłam szczególną uwagę na sprawę Polski i jestem zadowolona, że autor nie pominął nas w tym zestawieniu. Sytuacja naszej ojczyzny, sytuacja geopolityczna zawsze była trudna. Znajdujemy się pomiędzy młotem i kowadłem od zawsze i nasz obszar w ogromnej części to równina, trudna do obrony, pozbawiona naturalnych fortyfikacji. Historia pokazała, jak wielką cenę przyszło płacić Polsce za to niefortunne położenie.


Tim Marshall przeprowadził mnie przez cały glob i choć oczywiście mamy tu tematy potraktowane powierzchownie, to jednak celnie i dzięki tej pozycji rodzic może w łatwy i przyjemny sposób przekazać dziecku ważne informacje. Uważam, że to istotne, byśmy dbali o świadomość rosnącego pokolenia Polaków, bo zdanie, że dzieci są przyszłością narodu i świata nie mogło być celniejsze.


Największy bulwers złapał mnie, jak zresztą zawsze, przy Afryce, którą Zachód i USA ograbili z godności i podzielili jak kawałki tortu. Uważam, że te państwa powinny odpowiedzieć za ogromną niegodziwość i wielkie zbrodnie dokonane na tym kontynencie, wspaniałym i pełnym życia. Czy kiedyś to nastąpi? Cóż… dzisiaj świat wstrzymał oddech – mamy COVID – 19…
Moi drodzy! Uważajcie na siebie, uczcie dzieci myślenia i czytajcie. To naprawdę ważne! Nie bagatelizujmy edukacji, bo edukacja to klucz do wolności.


7/10 bardzo dobra książka i dla dużych i dla małych

Wydawnictwo Zysk i S-ka


 π 



28 komentarzy:

  1. Spotkałam się z tą książką i myślę, że może być bardzo przydatna :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze wiedzieć, że taka pozycja jest dostępna na rynku. Wszyscy teraz siedzimy w domu to chociaż czytelnictwo wzrośnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny apel, godny szerokiego powielenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie wydana pozycja, a i pod kątem treści jawi się jako atrakcyjny i wartościowy tytuł. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Najczęściej oglądane teraz mapy to podejrzewam te pokazujące przypadki koronawirusa....

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa publikacja. Kiedy już obecna sytuacja nieco się uspokoi wyruszę na jej poszukiwana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie tematy związane z geografią i światem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Geografię uwielbiam więc to książka idealna dla mnie ❤

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeglądnęłabym tę książkę, sama :) Co do Afryki, mam bardzo podobne zapatrywania. Czasem to myślę sobie, że Europę już dopadła karma za to, co kolonizatorzy czynili mieszkańcom czarnego kontynentu.

    OdpowiedzUsuń
  11. mój lubi takie mapy:) polecę mu;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem szczerze - tym razem nie dla mnie. Może mówiłabym inaczej gdybym miała dziecko i musiała z nim teraz siedziec w domu, ale nie mam. Mam tylko kota, któremu czasem czytam na głos Harry'ego Pottera w oryginale, żeby poćwiczyć angielski xD

    OdpowiedzUsuń