Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 lutego 2022

#recenzjePi "JASKÓŁCZA DOLINA" Arthur Ransome


Uwielbiam tę serię! Arthur Ransome był genialnym pisarzem, który potrafił ukraść Słońce i wsadzić je do książki. Moje pierwsze spotkanie z jego twórczością, to pierwszy tom JASKÓŁEK I AMAZONEK, o którym już pisałam. JASKÓŁCZA DOLINA jest równie świetna i idealna na smutki.


Rodzeństwo Walkerów ponownie w akcji, znów pragną pływać, lecz tym razem będzie sporo przeszkód. Czy sobie z nimi poradzą? No raczej! I nawet odnajdą pewną DOLINĘ, w której zaczną się prawdziwe wakacje.




Mam absolutną słabość do klasyków, a to jest klasyk właśnie! Jest w tej książce siła i jest to siła nie tylko słowa, ale także akcji. To poczciwa, spokojnie prowadzona, łagodna opowieść od rodzeństwie, które razem spędza czas wolny i wymyśla magiczne przygody. Ja naprawdę rozmarzyłam się i zatęskniłam za czasem dzieciństwa, który był czasem właśnie takich perypetii. Biegałam po potokach, wymyślałam niestworzone opowieści, kolorowałam świat i wierzyłam, że on kolorowym pozostanie, że właśnie taki będzie zawsze.



Podobnie jak w tomie pierwszym, tak i tu mamy ilustracje - czyli wielką książki ozdobę. Tym razem mamy oryginalne ilustracje autora! BAJKA! Życzyłabym sobie, by zawsze tak było, nawet jeśli ilustracje miałyby być nieidealne, to dzięki połączeniu z autorem stają się zaczarowane.



JASKÓŁCZA DOLINA została doskonale wydana i pięknie prezentuje się obok tomu pierwszego. Koniecznie podsuwajcie swoim dzieciom tę serię, a i sami do niej zaglądnijcie, bo warto. To prawdziwie elegancko wydana klasyka (mamy nawet zakładkę-tasiemkę).

tajemnica i dzieci
tom 2
JASKÓŁKI I AMAZONKI
8/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

20 komentarzy:

  1. Na pewno warto mieć obydwa tomy na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałaś fajne dzieciństwo. Ja trochę za bardzo byłam pod kloszem chowana, nie wyszło mi to na dobre w późniejszym życiu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie miałam cudowne dzieciństwo, ale w dorosłym życiu też idzie mi jak krew z nosa 😂

      Usuń
  3. Parece un bue libro, lo llevo anotado. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovely review. I haven't heard of this classic in such a long time! Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  5. Adoring your review! Love the photos too. I will have to look for these classics!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oops! All the best to your reviews. Hope you have a lovely weekend.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na razie nie mam w planach tych książek, chociaż nie mówię ostatecznie nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne wydania, lecz zawartość też mnie do siebie rpzyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Es un clásico Muchas gracias por la reseña, te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń