Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 15 lipca 2019

#recenzjePi "Być jak płynąca rzeka" Paulo Coelho



Ta książka jest z jednej strony "nawet dobra", ale z drugiej "mocno kiepska".

* "nawet dobra" - w miejscach, w których autor przytacza jakieś legendy, historie, nauki nie swoje jak np. o sokole;
* "mocno kiepska" - to te fragmenty, w których autor sam "filozofuje" i jest to dramatycznie płytkie... niestety;

"Być jak płynąca rzeka" to tekst, który czyta się dobrze, szybko i bez męczenia, lecz czy tylko o to w literaturze chodzi? Ten zbiór przemyśleń, rozważań, zlepek kultur i religii, choć czasem trafny, częściej wypada blado i nijako. Autor, jak dla mnie, jest niewiarygodny, zbyt wzniosły, patetyczny i posługuje się wytartymi frazesami. Jego poglądy, choć pięknie brzmią, są jak pusty dzwon. Nie kupuję tego i zdecydowanie nie uważam, że Paulo Coelho jest sprawnym, posiadającym rozległą wiedzę - filozofem. To raczej filozof podwórkowy, a jego teksty można usłyszeć podsłuchując pijaczków pod sklepem, którzy w jednej dłoni trzymają tanie wino, a drugą drapią się po... głowie.

Zauważę jednak, że sporo rzeczy mi się podobało i cieszę się, że zapoznałam się z niektórymi legendami. To świetne ciekawostki, którymi można zabłysnąć w gronie znajomych, przy kolacji, czy grze w karty. Polecam na odprężenie.

* Wiem, że autor ma wielu fanów... ja pozwolę sobie zachować "złoty środek", bo nie jestem tak zupełnie na "nie", ale na "tak" też nie jestem...  


5/10


Wydawnictwo Świat Książki 


 π 



26 komentarzy:

  1. Wydaje się taka pół na pół. Jednak mniej mnie ciekawi niż ciekawi xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poza "Pielgrzymem" reszta jego książek już nie wzbudziła we mnie takich pozytywnych uczuć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! "Pielgrzym" był moim pierwszym i najlepszym z Nim spotkaniem :)

      Usuń
  4. Miałam kiedyś "fazę" na tego autora, ale się z niej wyleczylam. Trochę za dużo filozofowania jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pielgrzym" mi się podobał, było to moje pierwsze spotkanie z autorem, a potem... potem było już tylko gorzej.
      pozdrawiam Pi

      Usuń
  5. Niektóre słowa tego autora do mnie trafiają, ale inne już niekoniecznie. Nie uważam, żeby gość był wybitnie mądry. Po prostu umie ładnie ubierać w słowa to, co widać i słychać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I przy tym czerpie garściami z innych... co niestety wychodzi czasem jak marna podróba.

      Usuń
  6. Czytałam kiedyś jakąś książkę autora i też było w niej sporo przemyśleń i średnio mi to wtedy przypadło do gustu. Zastanowię się jeszcze nad tą książką. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z niej wyciągnąć ciekawe fragmenty. :)

      Usuń
  7. Jeszcze nigdy nic nie czytałam tego autora, ale kiedyś planuję to zmienić. Niestety ciągle brakuje czasu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o autorze, ale nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Często widzę tego pana cytaty w memach internetowych. Jednak żadnej jego ksiązki jeszcze nie miałam okazji przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niektóre cytaty tego autora mi się podobają, ale generalnie nie lubię jego twórczości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytat zawsze dobry - ale to całość jest dziełem :)
      zgadza się

      Usuń
  11. Nie znam twórczości Paulo Coelho, ale raczej nie sięgnę po powyższą książkę skoro pozostawia trochę do życzenia. Poszukam innej, bardziej pozytywnie ocenianej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem Ci że wcześniejsze jego powieści były dużo lepsze. Zaczęłam od tej Nad brzegiem rzeki Piedry usiadłam i płakałam, cudowna powieść. Potem był chyba Pielgrzym, Piąta Górą, Demon i Panna Prym. Te książki Coelho niesamowicie mnie ujęły.

    Dodam w końcu tego bloga do ulubionych bo ciągle zapominam cholera. Skleroza to nie przelewki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu :) jesteś kochana!
      Widzisz, mi tylko podobał się "Pielgrzym", potem wydawało mi się, że czytam to samo, ale nie mówię mu kategorycznie "nie", bo potrafi podnieść na duchu - a to wiele.

      Usuń
  13. Lubię książki Paulo :) Mam tę książkę w swojej biblioteczce, zle jeszcze nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń