Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 24 sierpnia 2021

#recenzjePi "Jestem Śmierć" Elisabeth Helland Larsen (tekst), Marine Schneider (ilustracje)


WSTRZĄSAJĄCO PIĘKNA! Brak mi słów, by opisać to, jak bardzo podoba mi się ta książka, jaka ona jest ważna i jakie absolutnie bezcenne przesłanie w sobie niesie. To perełka na rynku książek dla dzieci - lecz to KSIĄŻKA DLA KAŻDEGO. Razem z "Jestem Życie" tworzą harmonijną, barwną całość, która uczy wrażliwości i pokazuje jak żyć i jak godzić się z ostatecznym.


Larsen zrobiła coś wspaniałego - złapała Śmierć do słoika pełnego poezji. Przy tej lekturze wzruszenie jest nieodłączną częścią poznania. Tu nie ma wielu zdań, ale te które są otwierają drzwi do wieczności. Nie chcę niczego zdradzać, bo uważam, że im mniej się wie, tym lepiej, tym większy zachwyt - choć zachwyt tutaj tak czy inaczej jest elementem murowanym.



Przyznam się wam, że mam jedną, ukochaną stronę, na której Śmierć patrzy w gwiazdy, a tekst wyciska z oczu łzę zbudowaną z czystej miłości. Lecz ta książka w całości, na każdej stronie, przy każdym słowie każe się zatrzymać, wsłuchać w siebie, pomyśleć, poczuć COŚ, bo tak rzadko COŚ czujemy.




Kocham przesłanie, jakie niesie "Jestem Śmierć". To, w jaki sposób autorka zamknęła tę historię - a zdradzę wam, że zamknęła ją czymś wiecznym i najpiękniejszym... Nie sądziłam, że tak bardzo, tak mocno wpadnę w tę książkę, a właściwe w te książki, bo nie mogę zapominać o "Jestem Życie".



Ilustracje zaś są dziełem porażającym, genialnym. Śmierć wygląda jak podróżnik, który spadł z nieba i zabrał ze sobą trochę koloru gwiazd. Schneider mnie zachwyciła - cóż to musi być za wspaniała, wrażliwa osoba!



Podobnie jak "Jestem Życie", tak i "Jestem Śmierć", są opowieściami DLA KAŻDEGO. Poruszają tematy trudne, bolesne, ale konieczne. Musimy o takich rzeczach rozmawiać, bo przed życiem, ani przed śmiercią nie da się uciec. Może przed życiem... ale właśnie o to chodzi, by nie uciekać. By żyć.

Śmierć jest w nas - tak jak jest w nas Życie
10/10
tom 2
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π

16 komentarzy:

  1. Czuję, że mnie również poruszyłaby ta publikacja. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śmierć to bardzo trudny temat, więc jestem ciekawa jak został ujęty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy życie czy śmierć chcę najpierw przeczytać. Obie wyglądają na wyjatkowe

    OdpowiedzUsuń
  4. I właśnie takie publikacje są na wagę złota. Bardzo potrzebne, aby mądrze oswajać z tematami trudnymi, ale nieuniknionymi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę bardzo bym chciała mieć tą książeczkę u siebie na półce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym przeczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro warto przeczytać tę książkę to chętnie to zrobię. Nie słyszałam o niej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń