Łączna liczba wyświetleń

środa, 28 sierpnia 2024

#recenzjePi "ŚWIAT OPANOWANY PRZEZ DEMONY" Carl Sagan, Ann Druyan

ŚWIAT OPANOWANY PRZEZ DEMONY Carla Sagana i Ann Druyan, to pozycja dobra na myślenie. Może nie jestem przekonana do filozoficznych wywodów, do tego "czystego" świata, w którym nauka jest odpowiedzią na wszystko - tylko pamiętajmy - nauka taka, jak ją rozumieją autorzy... ale odnalazłam w tej lekturze całą masę ciekawych spostrzeżeń.


Sagana lubię za jego KONTAKT, ale przyznaję, że pozycje popularnonaukowe już mi mniej podeszły. Zawsze skręca w tę niebezpieczną stronę idei, światopoglądu i tworzenia własnego "wyznania"... że pozwolę sobie to tak nazwać. Muszę jednak przyznać, że ŚWIAT OPANOWANY PRZEZ DEMONY zwraca uwagę na wiele ważnych kwestii. Świetny jest fragment o ludziach, którzy negują rozum... za pomocą rozumu.



W tej książce czytelnik jest prowadzony przez świat absurdów, myślowych wytrychów, teorii spiskowych i tego, dlaczego ludzie są tak płodni w ich wymyślaniu. Większość ma sens i rozwija odbiorcę, a także daje moc argumentów do rozmów z głupcami.


Książka jest ciekawa i potrafi wciągnąć czytelnika w rozważania o tym, co jest prawdą, a co tylko wyobraźnią. Lubię takie pozycje, bo one zawsze pobudzają umysł i sprawiają, że zaczyna się widzieć rzeczy w nieco innym świetle. Po prostu świat zaczyna być obnażony - z demonów.

uwaga - demon!
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

4 komentarze:

  1. Gracias por la reseña. Se ve interesante. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja się cieszę, że mam tę książkę na swojej półce. Będzie czytana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się, że to mój typ książki!

    OdpowiedzUsuń