Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 stycznia 2021

#recenzjePi "DZIEWCZĘTA MYŚLĄ O WSZYSTKIM genialne wynalazki genialnych kobiet" Catherine Thimmesh, Melissa Sweet


Właśnie przeczytałam "Dziewczęta myślą o wszystkim" i uważam, że jest to bardzo miła i inspirująca pozycja idealna na prezent dla małej kobietki i nie tylko małej. odkąd zobaczyłam okładkę chciałam ją mieć u siebie - uważam, że jest świetna - a i sama tematyka mnie zainteresowała.


Catherine Thimmesh wpadła na mądry pomysł przedstawienia nam kobiet, które coś wynalazły, czegoś dokonały i to wcale nie chodzi o jakieś tam drobiazgi, ale chociażby o skale Apgar (każdy był tej ocenie poddany), lub kosmiczny zderzakk który chroni astronautów przed kosmicznymi śmieciami, lub kevlar, którego to historia mnie najbardziej porwała i od tej chwili to moje ulubione włókno.



Autorka w tej krótkiej książce postanowiła pokazać nam kobiety, kobietki, dziewczęta, które są bardziej i mniej znane. Czasem bywa tak, że korzystamy z jakiegoś wynalazku, ale nie wiemy kto się za nim kryje, jaka historia wiąże się z jego "narodzinami".



Tak jak wspomniałam, mamy tu bardziej i mniej znane bohaterki świata wynalazków. Oczywiście można zastanowić się, dlaczego akurat te zostały wybrane do ów publikacji, lecz chyba nie o to w tej książce chodziło, by pokazać jak najwięcej kobiet, ale by pokazać, że kobiety nie są słabsze, czy mniej pomysłowe od mężczyzn. Pomimo trudnej historii i dyskryminacji dawały radę i choć często to smutne opowieści, bo wiele z nich nie zarobiło nic na sowich pomysłach, to te opowieści mają moc inspirowania nowego pokolenia.



"Dziewczęta myślą o wszystkim" to pozycja, która spełnia funkcję edukacyjną, poznawczą, jak i właśnie inspirującą. Warto też wspomnieć o walorze estetycznym, bo książka została bardzo ładnie wydana, a ilustracje Melissy Sweet idealnie pasują do tematyki. POLECAM
* Pamiętaj - Ty też możesz odmienić świat!

świetna na prezent dla małej kobietki
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


37 komentarzy:

  1. Bardzo dawno czytałam... całkiem całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki, ale chętnie bym to kiedyś zrobiła. Zapiszę sobie tytuł, by zapytać o niego w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie lubię, a okładka przesympatyczna:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kevlar wynalazła kobieta? Chyba musze przeczytac tę ksiązkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto poznawać takie mniej znane bohaterki. Interesująca publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że warto po nią sięgnąć. Teraz tylko trzeba znaleźć wolny czas.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałabym, mimo, że już nie jestem małą kobietką ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i słusznie :) ja też nie ejstem i mi się podobało :)

      Usuń
  8. Zaciekawiłaś mnie tą recenzją, więc niewykluczone...
    Dzięki serdeczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ci3kawy temat ^^ nie słyszałam o niej wcześniej ale po twojej recenzji jestem zaciekawiona;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo taka pozycja by mi sie spodobala. Lubie czytac o wynalazkach. Mialam kiedys na studiach taki przedmiot Naukoznawstwo, tez sie uczylismy o historii wynalazkow.

    Pozdrawiam Cie najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc faktycznie idealna dla Ciebie :) cieszę się

      Usuń
  11. Jeżeli pojawi się w mojej rodzinie jakaś dziewczynka, której będę mogła kupić tą książkę to na pewno to zrobię.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie książki powinny być normą u każdej młodej dziewczyny :) niech wie, że płeć nie jest żadnych ograniczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej książce, ale brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Niestety nie słyszałam o tej książce, ale brzmi tak ciekawie, że mam na nią wielką ochotę :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka cudna, a i sama zawartość wygląda ciekawie. Bardzo motywuje. Nawet nigdy się nie zastanawiałam, kto wynalazł skalę Apgar

    OdpowiedzUsuń